Finska

Laxå kommun

Idébok för den som ska bygga i Sydnärke

I januari utkom en ny skrift med namnet Bygga i Sydnärke. Den här 32-sidiga idéboken är tänkt att vara en inspirationskälla för dem som bor och bygger i lantlig
miljö i södra Närke. Den som vill utveckla ett gammalt hus eller bygga nytt på en ny lantlig tomt – eller bygga ut så att huset fungerar för nya förutsättningar. Skriften kommer delas ut gratis till kommuninvånare som planerar att bygga. Boken innehåller mängder av lokala bildexempel på fina lösningar och goda idéer.

Askersunds och Laxå kommuner samt Samhällsbyggnad
Sydnärke har varit delfinansiärer av arbetet med skriften. Även Länsstyrelsen har varit med och bidragit.

Skriften finns att hämta i kommunens reception på Postgatan 2-4. Ta del av skriften Bygga i Sydnärke Pdf, 2.3 MB, öppnas i nytt fönster.

Sidansvarig: Anna Eriksson

Uppdaterad av: Anna Eriksson