Finska

Laxå kommun

Arbetsmarknadsutbildning

Arbetsmarknadsutbildning med möjlighet att hyra lägenhet för en krona.

Hyr lägenhet under utbildningstiden för en krona om du deltar i en arbetsmarknadsutbildning.

Om du vill delta i en arbetsmarknadsutbildning i Laxå inom vård eller industri och få möjlighet att hyra en lägenhet i Laxå måste du först kontrollera med Arbetsförmedlingen att du är berättigad till att delta i en arbetsmarknadsutbildning.

Detta kontrollerar du med din arbetsförmedlare. Är du inte inskriven på Arbetsförmedlingen är detta tyvärr ingen möjlighet som fungerar för dig.

Om det visar sig att du är berättigad till att delta i en arbetsmarknadsutbildning så ber du din arbetsförmedlare att söka i sina interna system efter utbildningen och ansvariga handläggare på Arbetsförmedlingen i Örebro.

Om det inte är en arbetsmarknadsutbildning du söker utan en direkt anställning får du söka på arbetsförmedlingens hemsida och andra digitala plattformar då dessa lediga jobb är inget som kommunen förmedlar.

//Näringsliv, Laxåhem

Sidansvarig: Anna Wiktorsson